fbpx

Moodboard – co to jest i jak go stworzyć?

Spis treści

Wprowadzenie

Każdy projekt graficzny jest unikalny, tak samo jak osoba, która go stworzyła. Zazwyczaj jednak jest jakaś ścieżka, która pozwala osiągnąć zamierzony efekt, lista czynności, które po kolei się wykonuje. Jednym z takich kroków jest właśnie wykonanie moodboardu. Czym właściwie jest moodboard? Jak najprościej tworzyć moodboardy?

Osobiście uważam, że tworzenie moodboardów na początku projektowania jest niezwykle istotne. Pozwala złapać nić porozumienia z klientem, poznać jego potrzeby i oczekiwania.

No, dobrze, to co to jest ten cały moodboard?

Moodboard to taka tablica inspiracji w określonym stylu. Składa się z różnych elementów, takich jak zdjęcia, tekstury, czcionki, palety kolorów. Całość zgrupowana jest w formie kolażu. Obecnie najczęściej tworzy się cyfrowe moodboardy (możliwość użycia większej ilości zasobów), ale tradycyjne moodboardy również świetnie się sprawdzają.

W szerszym kontekście moodboard to znacznie więcej, to wizualna forma, która komunikuje idee i koncepcje w konkretnym projekcie. Aranżacja wizualizacji powinna być przemyślana i pokazywać etapy tworzenia projektu.

Kto potrzebuje moodboardu?

Według mnie tak naprawdę każdy właściciel biznesu, albo projektant kreatywny (grafik, architekt, projektant mody, itd.) powinien wiedzieć jak wykonać i używać moodboard.

Przede wszystkim dlatego, że moodboard pomaga uporządkować pomysły i służy jako realna, wizualna wskazówka co robić dalej z projektem, albo przedsięwzięciem.

Jak wykonać moodboard?

Co powinien zawierać moodboard? Będzie się to różnić w zależności od projektu, nad którym pracujesz, ale oto kilka przykładów tego, co możesz umieścić w swoim moodboardzie:

  • Zdjęcia –  pierwsza rzecz, jaka przychodzi mi do głowy. Niech na Twoim moodboardzie nie zabraknie zdjęć, grafik, ilustracji, a nawet innych projektów!
  • Słowa lub frazy – uzupełnienie obrazów cytatami, albo myślami, które będą się pokrywać z ogólnym uczuciem i sposobem komunikacji jest świetną kombinacją.
  • Kolory – wybierz swoją paletę kolorów i dołącz ją jako próbkę lub jako zintegrowaną z wybranymi obrazami. Wybierając paletę kolorów nie zapomnij o psychologii kolorów. Możesz użyć gotowego narzędzia, które pobierze kolory ze zdjęcia np. https://coolors.co/
  • Pismo – uwzględnij kroje pisma, których będziesz używać w projekcie.
  • Tekstury, wzorki, kształty, tła – mogą dać bardziej szczegółowy ogląd całego projektu, są zazwyczaj bardzo potrzebne.

 

A Ty masz już moodboard dla swojej marki? Daj znać!

Ania

Podziel się z innymi i udostępnij wpis!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest